2010年10月7日木曜日

【力と形】Ponte 25 de Abril 4月25日橋 by American Bridge Company アメリカン・ブリッジ【デザイン参考資料】



[name]
Ponte 25 de Abril
4月25日橋

[year]
1966年

[location]
リスボン / ポルトガル Lisboa / Portugal

[designer]
American Bridge Company
アメリカン・ブリッジ


1966年8月6日に開通した。建設したのは、サンフランシスコのサンフランシスコ・オークランド・ベイブリッジと同じアメリカン・ブリッジである。開通した当初は、当時のポルトガルの独裁者アントニオ・サラザールにちなみ、サラザール橋と呼ばれていたが、1974年4月25日のカーネーション革命のすぐ後、革命が起こった日から名前をとって改称された。





Memo

Ponte 25 de Abril, Lisbon Suspension Bridge

The bridge closely resembles the Golden Gate bridge of San Francesco and the comparison is true as the consortium that constructed the American bridge also constructed Ponte 25 de Abril Bridge. Along with the similar appearances both bridges are located in regions of high possible seismic activity and their designs are almost identical. To ensure solid foundations the south tower extends for 79m below the water level deep into the solid bed rock. Read more at: http://www.lisbonweekendguild.com/lisbon-sights/ponte_april_bridge.html Copyright LisbonWeekendGuild.com


25 de Abril Bridge - Wikipedia, the free encyclopedia

Design

The 25 de Abril Bridge is based on the San Francisco - Oakland Bay Bridge [SFOBB] near the Golden Gate Bridge in San Francisco, USA. Both SFOBB and the 25 de Abril Bridge were built by the same company. The American Society of Civil Engineers says that "Like its sister bridge, the SFOBB in San Francisco, the Tagus River Bridge is located in an area with a long history of earthquakes" and seismic data had to be taken into account in its construction. Another sister bridge is the Forth Road Bridge in Edinburgh.

Upon completion the bridge had the longest suspended span and the longest main span in Continental Europe, the world's longest continuous truss, and the world's deepest bridge foundation. It was the fifth largest suspension bridge in the world, the largest outside the USA. Today it is the 20th largest suspension bridge in the world.


Ponte 25 de Abril

Particularly busy during weekends, traffic jams can be avoided by taking the recently-built Vasco da Gama bridge or leaving your car on a parking lot and taking the train that passes on the under side of the bridge since 1999.


斜張橋と吊橋の違い : なんだか知らないけど橋が好き!>

斜張橋は、主塔から真っ直ぐに張られているケーブルが直接橋桁を支えていますが、それに対して吊橋は、橋桁を直接支えているのはハンガーロープで、メインケーブルはそれらのハンガーロープの重みによってたわんで曲線を描いています。この点が、両者の外見上の最大の違いといえます。

どちらの橋にも主塔があり、そこからは斜め下方にケーブルが延びているため、遠くから見ると確かにその外観は似ているのですが、斜張橋は直線美の、吊橋は曲線美の景観をそれぞれ作り出しているのです。


吊橋と斜張橋のそれぞれの構造上、建築コストの長所、短所を教えてください。 - Yahoo!知恵袋

長大な橋に向いており1000mを超える長大橋は全て吊橋です。 アンカーレッジのおかげで、桁の重量全てが塔にかかるわけではないので、塔を太くせずに スパンが伸ばせる




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